maandag 2 februari 2015

Onder-Nemen

Dit woord kreeg voor mij wel een extra mooie lading toe ik Eelco de Boer in gesprek zag met de Iceman Wim Hof en een van zijn 'fans' Demian Beenhakker.


Wat is dat, ondernemen? 
Hard werken, een klantenbestand opbouwen, zaken doen, geld verdienen, je passie omzetten in een product en zoveel mogelijk mensen daarvan overtuigen? 

Ben je ondernemer of wil je het zijn, dan vraagt dat elke dag weer om nieuwe en creatieve oplossingen voor alles wat op je pad komt.

Voor Wim Hof staat ondernemen voor putten uit je innerlijke kracht en gebruik maken van je eigen creatieve vermogen. Hij geloofd en praktiseert dat door adem oefeningen. Hoe dieper je in- en uitademt, hoe meer je contact maakt met deze vermogens.

Letterlijk dus van onder-nemen!

Ik kan uit ervaring bevestigen dat simpele adem oefeningen je de meest fantastische ideeën kunnen opleveren. Het brengt ontspanning en ruimte diep in je bekken, dé plek waar je vruchtbare, creatieve ideeën ontstaan!

Als ik vastloop, op zoek ben naar inspiratie of een oplossing, is dit een hele simpele oplossing en kost me zo'n 10/15 minuten per keer.
Ik doe het 's ochtend voor werktijd, voor een spannend optreden, als ik gefrustreerd ben of een oplossing zoek voor een probleem.

Het is bij mij thuis zo ingeburgerd dat als ik geïrriteerd rondloop mijn eigen kinderen tegen me zeggen: "Mam, adem in- adem uit!"

Ik vertel je in een volgend blog graag meer over deze oneindige kracht van je eigen ademhaling!

Voor als je het even niet meer weet: Adem in, adem uit!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen