zaterdag 7 februari 2015

Moed = Winst!

Moed tonen betekend gaan voor waar ik in geloof. Voor mijn waarheid. Voor vooruitgang en zeggen waar ik voor sta.


Vanavond heb ik mijn eerste concert met het Noord Hollands Kamerorkest onder leiding van Stephan Pas. 
De liederen van Schubert die ik zing, zing ik voor het eerst met orkest. Het voelt dus als een première vanavond. Voor het orkest is het zelfs hun eerste concert ooit!

Spannend dus! Ondanks de spanning zal mijn plezier in het zingen en het delen van deze liederen er voor zorgen voor moed zorgen om straks in mijn eentje uit de kleedkamer te komen, voor het orkest te gaan staan en te zingen.

Ook de steun van het orkest achter mij helpt, en het publiek dat verwachtingsvol in de zaal zit en graag een mooie avond wil beleven.

Als piepjonge zangeres kon ik nogal eens wat negatieve gedachten over het publiek krijgen. Geblader in het programma boekje bv kon ik zo op vele negatieve manieren interpreteren en hier heel onzeker van worden. Maar dit weet ik nu:

Als ik voor een ander denk, ga ik voor mijn angst en schaamte
Als ik voor mijzelf denk ga ik voor moed

Moed werkt bevrijdend. Ik loop voorop en ga mijn eigen weg.  Als dat alleen is, voel ik me niet eenzaam maar trouw aan mijzelf. Als dat samen is met anderen is dat inspirerend en versterkend. 

Moedig zijn levert winst op. Ik sta letterlijk en figuurlijk steviger, voel meer ruimte. Bottom line: Het voelt gewoon lekker!


Vanavond dus om 20.15 uur in De Oosterkerk te Hoorn... 


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen